Negi / Veruci

thumb image

Verucile vulgare, cunoscute în denumirea populară ca negi, sunt excrescențe cu formă rotund-ovalară, de culoarea pielii sau usor gălbui, care apar frecvent la nivelul mâinilor si tălpilor. Acestea se întâlnesc mai ales la copiii de vârstă scolară, dar pot afecta pacienți de orice vârstă.

Stiai ca, verucile vulgare sunt rezultatul infecției cu papilomavirusul uman (HPV), un virus ADN? Sunt cunoscute mai mult de 120 de subtipuri de HPV, dând astfel naștere la o varietate de prezentări. Inocularea virusului are loc în straturile superficiale ale epidermului, determinând înmulțireacelulelor epidermului (keratinocitelor) provocând o îngrosare a acestuia (hiperkeratoză).

Tulpinile de HPV se pot transmite prin contact direct (de la piele la piele), autoinoculare (dacă o verucă este zgâriată sau culesă, particulele virale pot fi răspândite într-o altă zonă a pielii) sau prin contactul cu suprafețe contaminate.

Cele mai frecvente tipuri de veruci vulgare:

Veruci vulgare comune – de dimensiuni diverse, apar cel mai frecventla nivelul degetelor, în jurul unghiilor unde pot denatura creșterea acestora. Uneori suprafața acestora este asemănată cu o conopidă.

Veruci plantare – apar la nivelul tălpilor si pot provoca disconfort sau durere la mers. Apar mai frecvent în zonele de presiune.

Veruci plane – leziuni cu suprafață plană, se găsesc mai ales la nivelul feței sau mâinilor, adesea în număr mare. Negi filiforme

Papiloame filiforme  – proeminențe apărute frecvent la nivelul zonelor de frecare (axile, gât, pleoape)

Veruci la nivelul mucoaselor – pot fi afectate de asemenea buzele, interiorul obrajilor, chiar si limba.

Veruci ano-genitale (condiloame).

Tratamentul verucilor vulgare constă  în eliminarea acestora prin diverse metode, neexistând un tratament eficient pentru orice tip de veruci. Variantele de tratament sunt multiple, de la solutii ce se aplică local,la tratamente în cabinetele de dermatologie (crioterapie, electrocauterizare, laser).

În cadrul unei consultații cu unul dintre medicii nostri dermatologi veți avea parte de un diagnostic corect si alegerea unui tratament potrivit pentru problema dumneavoastra.

Tratamentul laser pulsed–dye (Vbeam Perfecta)este principalul tip de laser utilizat pentru eliminarea verucilor. Acesta acționează prinîncălzirea si distrugerea vaselor de sânge ce alimentează veruca, astfel aceasta se va usca si va cădea. Există posibilitatea ca prin încălzirea pielii cu lumina laserului să fie eliminat si virusul.

Sunt necesare 2-4 sedințe în funcție de localizarea si dimensiunea verucii, tratamentul cu laser Vbeam provocând un disconfort minim.

O altă variantă eficientă de tratament a verucilor disponibilă la Skin Laser Clinic este laserul ablativ CO2 Fractionat. Lumina acestui tip de laser acționează prin evaporarea leziunii. Este o alegere potrivită pentru verucile din jurul unghiilor sau pentru veruci care nu au răspuns la altfel de tratamente.